Author Image

Garantie op kunstnagels? Ja, dat kan!

Kun je garantie geven op kunstnagels? Jazeker kan dat! Als nagelstyliste lever je een dienst waar de klant je voor betaald. Jij bepaalt je eigen (huis)regels en garantie, maar wees wel duidelijk en professioneel. De klant die voor de 1e keer komt weet niet veel over nagels, dus jij bent tijdens de behandeling verantwoordelijk om haar zoveel mogelijk te vertellen. Wat is nu belangrijk om jouw klant te adviseren, wat is de grens van de garantie en hoe pak je dit aan vertel ik je graag in deze blog!

Wanneer je klanten hebt voor kunstnagels en BIAB-nagels is het aan te raden om jouw klanten bepaalde adviezen mee te geven hoe ze met de nagels om moeten gaan. Raadzaam is om dit tijdens de 1e behandeling te vertellen en geef aan het einde van de behandeling een flyer mee met de tips of doe dit later per mail of app. Een klant voelt zich op die manier vertrouwd, ziet dat jij verstand hebt van het vak en zal jouw adviezen sneller serieus nemen. Ook als er iets niet goed gaat ;-).

Allereerst is het is voor de klant belangrijk om te weten hoe ze met hun ‘nieuwe’ nagels om moeten gaan zonder dat ze afbreken. Ik zal jullie een lijstje geven met een aantal leuke adviezen die ik zelf altijd gaf aan mijn klanten:

  • Gebruik je nagels niet als gereedschap door bijv. een blikje fris open te maken met de nagel.
  • Duw de was in de wasmachine en droger met de vuisten en niet met de nagels.
  • Zit je veel in water met de handen en/of in agressieve schoonmaakmiddelen? Gebruik dan handschoenen.
  • Zijn je nagels toch te lang? Gebruik een papieren vijl en geen schaar om de nagels te vijlen. Vijl alleen de lengte en niet de zijkanten van de nagels.
  • Peuter de nagels er niet af, want jouw eigen nagels zullen erg beschadigen.
  • Zit er een nagel los? Bel mij voor een afspraak!
  • Wil je stoppen met de nagels? Maak dan een afspraak bij mij en ik haal ze vakkundig eraf zodat jouw natuurlijke nagel niet beschadigd.

Het gebruik van nagelriemolie is een vereist, maar weet jij ook waarom? Belangrijk is om jouw klant duidelijk te vertellen wat het doel is van het gebruik van nagelriemolie. Geeft de klant tijdens jouw uitleg aan dat ze al handcrème gebruikt, complimenteer haar dan, want het is top dat ze al iets doet aan handverzorging. Leg dan uit dat handcrème speciaal is voor de conditie van de huid is en niet voor de nagels en nagelriemen. Hiervoor heb je een olie nodig, deze kan namelijk in de nagels trekken wat uitdroging van natuurlijke nagels tegenhoudt. De natuurlijke nagel is nog steeds in staat vocht op te nemen wanneer je bijv. de handen wast, ondanks dat worden ‘afgesloten’ door een kunststoflaag zoals BIAB, Gelpolish, PowerGel of Gel.

De natuurlijke nagels krimpen (drogen uit) en zetten weer uit (door vocht) en dit gebeurt de hele dag. Het kunstproduct veert niet altijd mee, dus op ten duur zal dit los gaan laten bij de vrije top. Wanneer klanten nagelriemolie gebruiken aan de achterkant van de nagels zijn de nagels verzadigd door de olie en dit houdt het vocht tegen. Laat de klant hier s’ochtends al direct mee beginnen! Tip: Maak jouw 1e behandeling iets duurder zodat je de nagelriemolie kan meegeven, samen met de leuke flyer.

De keuze van product, vorm en lengte. Kiest jouw klant tijdens een nieuwe set voor lange nagels terwijl ze van zichzelf altijd korte nagels heeft of zelfs nagelbijtnagels? Doe dit dan niet! De klant is het niet gewend en zal de nagels veel gaan stoten. Ditzelfde geldt voor welk product je kiest, hoe ziet de nagelplaat eruit, wat hecht waarschijnlijk het beste, wat doet ze van werk, heeft ze ervaring met kunstnagels, etc., etc.

Met alle bovenstaande adviezen en tips kun je garantie geven aan je klanten. Je kunt bijv. garantie geven van een week. Is de nagel er dus binnen een week af of los, dan kunnen ze deze kosteloos repareren. Komt dit vaak voor bij steeds dezelfde klant dan kan het zijn dat de nagels te lang zijn, een klant peutert of er een verkeerde productkeuze is gemaakt.

Kortom, wees duidelijk, accuraat en professioneel. Dat scheelt een hele hoop ellende mocht er wat zijn!

Heb je vragen? Stuur mij gerust een e-mail!

Xoxo Nic